torsdag 24 mars 2011

Aktiv dag

Ja den aktiva torsdagen går mot sitt slut..

Lilla Nova hade ju feber igår och när hon kom upp inatt så var hon stekhet, hetare än het potatis ;) petade i henne alvedon och av med kläderna, så gosade hon in sig hos mej, söt unge.. När vi sen steg upp på morgonen så var febern borta, skönt.. Så d blev det dagis.. Hon blir fullständigt överlycklig när jag säger att vi ska gå till dagis.. Hon ringer till och med till dagis när vi går dit;)

Efter det så var jag och mor hos farfar och städade av lite.. Sen gick vi ett litet byavarv i det underbara vädret.. Efter det blev det lite kaffe.. Alltid gott med kaffe när man varit ute, det är väl märkligt

Sen gick jag och Ebbsi hem, lagade lite mat och busade lite.. Efter vi ätit gosade vi ner oss i fåtöljen och blundade lite, sååå skönt nu när man kan göra det.. Även om jag inte sover så kan jag sätta mej ner, blunda, komma ner i puls och njuta av tystnaden..underbart

Halvspringa till dagis, hämta Nova som var vaken när jag kom idag, annars har hon sovit så jag har fått väcka henne dom andra dagarna, vidare till mormor för lite mellis innan jag och Nova skulle åka till Liatorp och klippa oss..
Nova var såå super duktig på att sitta still, tog kort på henne men det kommer imån, skriver på ipaden ikväll.. Så fick hon välja vad hon ville ha för spray i håret.. Blev ett rosa härta.. Hon speglade sig länge länge ;)
sen var det min tur att hoppa upp i stolen, kapade en del.. Maja säger varje gång att det spelar ingen roll hur mycket vi klipper så finns det ändå gott om det kvar.. Haha.. Evighetshåret

Sen inom å handla, vidare hem till mormor igen och hämta Ebba och lämna bil, vidare hem och värma mat... Vrålhungrig var jag..
Sen var det pyjamasr och allt som skulle fixas.. Rikard var ute och löpte så han kom hem typ kvart i 7 , vi sa hej och hejdå ungefär.. För sen bar det av till Lonnie på veckans tjejkväll, då vi dock bara va 3 st idag men vi hade lika trevligt för det.. Pratade förlossningar ;) ett underbart samtalsämne om ni fråga mig..
Hem och pussa Rikard lite innan han stack till jobbet och nu ligger jag äntligen i sängen..
Nova ligger i sin säng, Ville ligget nedanför trappan och snarkar så grannarna hör och Ebba ligger i vaggan jämte mej och snarkar..

Idag har livet varit underbart... Nu hoppas jag på en god nattsömn också

2 kommentarer:

  1. Vet inte om jag tycker att förlossningar är ett underbart ämne, så tur jag inte var där igår haha!
    Men skönt att vi "känsliga" inte var där så ni kunde prata om det för en gång skull utan skrik från oss andra =))
    Vill minsann se bild på din frisyr med, lite nyfiken på vad du valde ju!

    SvaraRadera
  2. Haha, det var ju lite så vi tänkte Josse.. Vi passar på att prata om nått som ni inte vill prata om :) Bild kommer inom kort :)

    SvaraRadera